Katthotellet Villa Minnet

Tankar om synlighet

Ingenting är lätt och inga erfarenheter fås utan en viss mån av tester, tur och diverse vedermödor och vredesstunder.

Hur syns man på internet när man startar ett katthotell? Det finns ju så många andra! Det är en hel värld av termer som man helt plötsligt omsluts av. SEO. Google Analytics. XML Sitemap. Site Crawling. Search Engine Referals. Spännande och samtidigt irriterande termer. Hur gör man för att hamna högt upp i en Googlesökning? Man blir givetvis expert på alla dessa termer. Det är också en fördel att känna folk som råkar kunna akronymerna. Även om jag jobbar med IT på heltid så råkar jag inte hålla på med web-bitarna. Det är en helt annan sak.

Tydligen så sitter mycket i ”rotationen” av data på hemsidan. Det ska vara spännande att besöka oss. Därför måste ju innehållet förändras ofta! Det säger ju sig självt att ingen kommer tillbaka till en sida som aldrig har ett nytt innehåll. Som att läsa en bok med 20 sidor om och om igen. Urtrist! Precis lika trist tycker Google det är att inventera innehållet. Och tycker Google-roboten det är trist så hamnar man ju även långt ner i sökresultat. Tråkig = ner i katakomberna.

Med andra ord: För att hitta till oss så måste vi ju prata lite. Och det gör vi så gärna. Om våra planer och vårt fina katthotell. Och vi hoppas att Google-roboten tycker att vi är värda att synas. Den och ni! Och nu har vi börjat bli experter på de här termerna som vi nämnde. Nu sitter vi och väntar på att den snälla Google-roboten ska komma och hälsa på oss (vi har hittat lite tricks för att bjuda hit den också).

Ingenting är lätt och inga erfarenheter fås utan en viss mån av tester, tur och diverse vedermödor och vredesstunder.

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *